Alábbi válogatás a foglalkozásvázlat és a módszertani útmutató melléklete.
A téma szerinti válogatott gyermekfolklórból azt válasszák ki, ami a csoport kora, fejlettsége, a foglalkozás típusa, tantárgyi illeszkedés okán jól használható.
| 
			 A, a, a, a farsangi napokban. 
  | 
			Gé, gé, gé, öregasszony gégéje. Öregasszony gégéje Sört, pálinkát bevenne, Gé, gé, gé, öregasszony gégéje.  | 
		
| 
			 A, a, a, a farsangi diákok. 
  | 
			Ku, ku, ku, a kakas kukorékol. Szeretem a taréját, Jó metéltbe a nyakát Ku, ku, ku, a kakas kukorékol.  | 
		
| 
			 Ből, ből, ből, három nagy keszkenőből. 
  | 
			
| 
			 „Sardó gyüjjön, hozzon meleget, micsodai meleget, nyári meleget!”  | 
		
| 
			 „Sándor, József, Benedek, zsákban hozza meleget!”  | 
		
| 
			 „Hess innen te hideg tél, maskaránktól ijedjél, bánatunkat űzze tavasz, ki nem mulat az egy malac”  | 
		
| 
			 „Megfogták a vén medvét, táncoltatni tanítják:II II:Dirmeg-dörmög a medve, nincsen neki jókedve:II”  | 
		
| 
			 "Táncolj, kecske, ne állj meg, Mer’ az Isten nem ver meg. Táncolj kecske, ne állj meg, Mer’ az Isten nem ver meg.  | 
			
			 Kukorica csutika, Rázkolódjál, Máriska! Csuti, buti, csutika, Rázkolódjál, Máriska!"  | 
		
| 
			 „Elmúlott a hosszú farsang, búsulnak a lányok. Ettől a sok búsulástól ráncos a pofájuk. Nem tudsz férjhez menni, vőlegényt szerezni, Vedd elő az olvasódat, kezdj el imádkozni!” 
  | 
		
| 
			 Ez az ember akkora, mint egy túrós putyina,:II Hogy ne volna akkora, ha nem dolgozott soha:II Ez az ember túrót árul, likas a feneke hátul,:II Ez az ember dur-dur-dur, ha megrúgom, felfordul, Béesik a bokorba, seggen csúszik pokolba!  | 
		
| 
			 S a te fejed akkora,  | 
			S a te szemed akkora, Csillárim hopp, hopp, hopp, csillárim hopp. Mint az üveggolyócska, Csillárim hopp, hopp, hopp, csillárim hopp.  | 
		
| 
			 S a te orrod akkora,  | 
			S a te füled akkora, Csillárim hopp, hopp, hopp, csillárim hopp. Mint a péklapátocska, Csillárim hopp, hopp, hopp, csillárim hopp.  | 
		
| 
			 S a te szájad akkora,  | 
			
Korpás Éva énekével: