Cseke-Ma­ro­si Esz­ter

Tánc-és drámapedagógus (tanító, óvodapedagógus), a Napra-forgó Műhely egyik alapítója

Néptáncpedagógusként több, mint 25 éve tartok hagyománypedagógiai foglalkozásokat elsősorban óvodás és kisiskolás korosztálynak. Arra törekszem, hogy a néptánc és népi játékok mellett néphagyományunk sokszínűségét minél változatosabban közvetítsem a gyerekek felé. A Magyar Művészeti Akadémia ösztöndíjasaként igyekszem tovább gazdagítani, bővíteni a néphagyomány közvetítésének élménypedagógiai eszköztárát.

Korábbi tapasztalataink alapján Szabóné Kaszás Villő kolléganőmmel 9 éve indítottuk útjára saját programunkat, aminek a Napra-forgó nevet adtuk. Ez a név kifejezi az évkör napról napra való fordulását, valamint a táncos mozgást is, mely a foglalkozásaink meghatározó eleme.
A Napra-forgó Műhelyben kollégáimmal fontosnak tartjuk a néphagyomány személyiségfejlesztő, személyiséggazdagító hatását, amit népmesék és drámapedagógiai eszközök - pl. bábok - segítségével erősítünk. 
Alkalmi és rendszeres foglalkozásaink változatos tevékenységeit, a játékot, a táncot, a zenét, a mesét és akár a kézművességet a jeles napok szokásai, hagyományai fűzik össze kerek egységgé.
Mindez korszerű élménypedagógiai lehetőségeket rejt magában, amit az érdeklődő pedagógusok felé is közvetítünk képzéseinken.
 

In­ter­jú Both Mik­lós­sal

A Kultúra.hu munkatársa a nemzetközi viszonylatban is egyedülálló Folk_ME (Music Education) platform apropóján beszélgetett a Hagyományok Háza főigazgatójával.

Er­dély­ből Er­dély­be

Fehér Anikó Erdélyből Erdélybe című írását ajánljuk a Ritmus és hang blogon, mely Jávorszky Béla Kelemen László című életrajzi könyvéről és annak könyvbemutatójáról készült.

Érdekli a többi műsor?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön elsőként rendezvényeinkről, képzéseinkről!