A to­vább­kép­zés vé­gé­re tel­je­sí­ten­dő tar­tal­mi kö­ve­tel­mé­nyek

A továbbképzés végére a résztvevők ismerjék meg a különféle népi játék típusokat, és bővítsék repertoárjukat játéktípusonként 3-5 vagy akár 10-20 változattal. A megismert játékokat memorizálják, építsék be aktív repertoárjukba. Ismerjék meg a népi játék néprajzi meghatározását és jellemzőit. Legyenek tájékozottak a publikált játékgyűjteményekben, azok forráskritikai használatában. Ismerjék a játékkultúra történeti változását és mai helyzetét. Képesek legyenek a népi játékokat pedagógia helyzetekben alkalmazni, helyesen válogatni és megfelelő módszerekkel tanítani. Képesek legyenek különféle források alapján játékokat rekonstruálni és adott helyzetre adaptálni. Tudjanak játékfűzéseket összeállítani. 

A továbbképzésen elsajátítottak záró ellenőrzési módjának megnevezése, leírása, valamint az értékelés szempontjainak meghatározása 

Záróvizsga 
Tanfolyamon kívüli alkalom az utolsó tanfolyami alkalom után 30 napon belül. 
A Záróvizsga gyakorlati és elméleti részből áll. 
A gyakorlati vizsga két részből áll: 
1. Repertoárismeret: a résztvevő tételsorból húzott tétel alapján mutatja be az adott játéktípus megtanult változatát. Értékelési szempontok: szöveg és dallam hibátlan bemutatása, a játékcselekmény ismerete. 
2. Játékfűzés: a résztvevő a gyakorlati vizsgán a megtanult játékokból játékfűzést állít össze meghatározott szempontok alapján (pl. életkor, tájegység, pedagógiai helyzet, stb.) 
Értékelési szempontok: a játékfűzés szerkesztési elvei érvényesüljenek az összeállításban. A válogatás a tanult szempontrendszer alapján történjen. 

Az elméleti vizsga két részből áll: 
1. Beadandó házi dolgozat, melyet a záróvizsgára kell elkészíteni: záró esszé a résztvevő népi játékhoz való viszonyának változásáról min. 2 max 5 oldalban. 
2. Zárt helyi dolgozat a népi játékokról leadott általános ismeretekből, forráshasználatból, játékelemzésből, és tanítási módszertanból. 
Értékelési szempontok: 
tisztában van-e a népi játék fogalmával és jellemzőivel ismeri-e a népi játék gyűjteményeket és tudja-e azokat megfelelő forráskritikával használni képes-e leírás alapján rekonstruálni és megfelelően adaptálni népi játékokat 

 

In­ter­jú Both Mik­lós­sal

A Kultúra.hu munkatársa a nemzetközi viszonylatban is egyedülálló Folk_ME (Music Education) platform apropóján beszélgetett a Hagyományok Háza főigazgatójával.

Er­dély­ből Er­dély­be

Fehér Anikó Erdélyből Erdélybe című írását ajánljuk a Ritmus és hang blogon, mely Jávorszky Béla Kelemen László című életrajzi könyvéről és annak könyvbemutatójáról készült.

Érdekli a többi műsor?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön elsőként rendezvényeinkről, képzéseinkről!