Mi­nő­ség­po­li­ti­ka

Hagyományok Háza – Minőségpolitika (kivonat)

A Hagyományok Háza a Kárpát-medencei néphagyomány ápolására és továbbéltetésére létrehozott nemzeti intézmény, melyet a Nemzeti Kulturális Örökség minisztere 2001. január elsején alapított. A Hagyományok Háza közművelődési és közgyűjteményi feladatokat is ellátó művészeti intézmény. Egységei eltérő eszközökkel, de egyazon céllal és elkötelezettséggel várja a népi kultúra, a hagyomány iránt érdeklődő nagyközönséget és a szakmabelieket, akik útmutatásért, vagy segítségért keresik fel intézményünket.

A Hagyományok Háza célkitűzése olyan testre szabott képzési programok és képzési szolgáltatások biztosítása, amelyek révén a képzésben résztvevők számára lehetővé válik

  • a hagyományos kultúra tevékeny ismerete
  • a paraszti hagyományban gyökeredző kézműves mesterségek elsajátítása,
  • a néphagyomány megjelenítése az intézményes nevelésben, oktatásban (óvoda, iskola, művészeti iskola)
  • a saját életminőség javítása.

Munkatársainkkal közösen értékeljük a szervezet tevékenységeit, átgondoljuk a vezetőség felelősségét, a szervezet céljait, az azok eléréséhez vezető utakat. Ebben a munkában legfőbb törekvésünk tevékenységeink folyamatos jobbá tétele és fejlesztése.

Minőségpolitikánk, és az azt megvalósító minőségirányítási rendszerünk alapja a partneri megelégedettség, ezért megbízóink igényei és saját kitűzött céljaink, elveink alapján szükség esetén változtatjuk, javítjuk tevékenységeinket, megteremtett értékeinket, színvonalunkat megőrizzük.

Felnőttképzési programjainkat mindenkor a szakmai követelmények magas szintjének megtartása, valamint hallgatóink elvárásai alapján alakítjuk ki és valósítjuk meg, figyelembe véve a sajátosságokat, lehetőségeket.

Panaszkezelési szabályzat

A Hagyományok Háza felnőttképzési tevékenységével kapcsolatos panaszokat, észrevételeket a Hagyományok Háza ügyfélszolgálatán (1011 Budapest, I. Fő u. 6/b) lehet bejelenteni.

Panasznak minősül a névvel, címmel ellátott és konkrét esetre utaló írásos-, vagy szóbeli beadvány, vagy elektronikus formában elküldött panasz. (A szóbeli bejelentésekről jegyzőkönyvet veszünk fel, és egy másolati példányát átadjuk vagy elküldjük elektronikus úton a bejelentőnek.)

A panasz és a jogorvoslat alapját a felnőttképzési szerződés jelenti. A probléma értékelésénél a szolgáltatási dokumentációk feljegyzései nyújtanak még alapvető támpontot.

Az észrevétel valós voltáról történő meggyőződést követően, kivizsgáljuk a panaszt. A beérkező észrevételekről a képzés vezetője a Népi Módszertani Műhely (NMM) Oktatási és Közművelődési Osztályának osztályvezetővel konzultál a szükséges intézkedés meghatározása érdekében. (Ezt követően tájékoztatja az NMM tárvezetőt a lezárult panaszkivizsgálásról.) Ebbe szükség szerint bevonjuk az esetlegesen érintett kollégákat, oktatókat is. A panasz bejelentésre legkésőbb 30 napon belül írásban válaszolunk.

A kivizsgálást és a panasz kezelését követően a bejelentéseket az ügyfélszolgálaton tároljuk, és azok tartalmát felhasználjuk szolgáltatásaink javításához.

Amennyiben a panasztevő a felajánlott megoldást nem fogadja el, vagy jogvita esetén, a felek a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhatnak (székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, fax: 06 (1) 488 21 86, telefon: 06 (1) 488 21 31).

A felnőttképzést kiegészítő tevékenység

Előzetes tudásszint mérés célja: annak felmérése, hogy a képzésre jelentkező dokumentumokkal nem igazolt tanulmányai vagy megszerzett gyakorlati tapasztalatai alapján képes-e a képzés során elsajátítandó tananyagegység követelményeinek teljesítésére, amelynek eredményeként a követelmények megfelelő szintű teljesítése esetén a tananyagegység elsajátítására irányuló képzési rész alól (órák) a képzésre jelentkező felmentést kaphat. A modulzáró vizsgán a képzésben résztvevő megjelenése ennek eredményétől függetlenül kötelező!

Az előzetes tudásszint felmérését igénylő jelentkezők megszerzett tudásának felmérése írásbeli tesztekkel történik. Támogatott képzés esetén az előzetes tudásszint felmérés kötelező.

 

Meg­je­lent a Hor­go­si nép­da­lok

A Virágos kert a horgosi nagytemplom című kiadvány Horgos és a hozzá tartozó Királyhalom (Bački Vinogradi) magyar közösségeinek népdalhagyományát mutatja be. A szerzők, Németh István és Juhász Gyula a tudományos alaposságot, a forráskritikát és a közösségi hagyománytiszteletet példás egyensúlyban érvényesítették munkájukban. 

Ti­ze­dik al­ka­lom­mal ad­ták át a Hal­mos Bé­la-dí­ja­kat

A nemzeti összetartozás napján, Halmos Béla születésnapján tizedik alkalommal adták át a Hagyományok Háza színháztermében a róla elnevezett vándordíjat és emlékérmet. Az idei évben a Halmos Béla-díjat Pusko Márton hegedűs nyerte el, míg a Halmos Béla emlékérmet Szűcs Sándor népzenész, közösségszervező vehette át. A rendezvény a Hagyományok Háza, a Hagyományok Háza Baráti Köre és a Petőfi Kulturális Ügynökség gondozásában működő Halmos Béla Programiroda közös szervezésében, a Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósult meg.

Ta­nul­ha­tó ha­gyo­mány, él­he­tő hi­va­tás

Napjainkban, amikor a hagyományos tudás átadásának természetes útjai – a családi tradíciók, közösségi minták és élő példák – visszaszorulóban vannak, különösen fontos téma, hogy miként örökíthetők tovább a kézművesség, a népi előadóművészet és a népművészet értékei.

Érdekli a többi műsor?

Iratkozzon fel hírlevelünkre, és értesüljön elsőként rendezvényeinkről, képzéseinkről!