Minőség­politika

Hagyományok Háza – Minőségpolitika (kivonat)

A Hagyományok Háza a Kárpát-medencei néphagyomány ápolására és továbbéltetésére létrehozott nemzeti intézmény, melyet a Nemzeti Kulturális Örökség minisztere 2001. január elsején alapított. A Hagyományok Háza közművelődési és közgyűjteményi feladatokat is ellátó művészeti intézmény. Egységei eltérő eszközökkel, de egyazon céllal és elkötelezettséggel várja a népi kultúra, a hagyomány iránt érdeklődő nagyközönséget és a szakmabelieket, akik útmutatásért, vagy segítségért keresik fel intézményünket.

A Hagyományok Háza célkitűzése olyan testre szabott képzési programok és képzési szolgáltatások biztosítása, amelyek révén a képzésben résztvevők számára lehetővé válik

  • a hagyományos kultúra tevékeny ismerete
  • a paraszti hagyományban gyökeredző kézműves mesterségek elsajátítása,
  • a néphagyomány megjelenítése az intézményes nevelésben, oktatásban (óvoda, iskola, művészeti iskola)
  • a saját életminőség javítása.

Munkatársainkkal közösen értékeljük a szervezet tevékenységeit, átgondoljuk a vezetőség felelősségét, a szervezet céljait, az azok eléréséhez vezető utakat. Ebben a munkában legfőbb törekvésünk tevékenységeink folyamatos jobbá tétele és fejlesztése.

Minőségpolitikánk, és az azt megvalósító minőségirányítási rendszerünk alapja a partneri megelégedettség, ezért megbízóink igényei és saját kitűzött céljaink, elveink alapján szükség esetén változtatjuk, javítjuk tevékenységeinket, megteremtett értékeinket, színvonalunkat megőrizzük.

Felnőttképzési programjainkat mindenkor a szakmai követelmények magas szintjének megtartása, valamint hallgatóink elvárásai alapján alakítjuk ki és valósítjuk meg, figyelembe véve a sajátosságokat, lehetőségeket.

Panaszkezelési szabályzat

A Hagyományok Háza felnőttképzési tevékenységével kapcsolatos panaszokat, észrevételeket a Hagyományok Háza ügyfélszolgálatán (1011 Budapest, I. Fő u. 6/b) lehet bejelenteni.

Panasznak minősül a névvel, címmel ellátott és konkrét esetre utaló írásos-, vagy szóbeli beadvány, vagy elektronikus formában elküldött panasz. (A szóbeli bejelentésekről jegyzőkönyvet veszünk fel, és egy másolati példányát átadjuk vagy elküldjük elektronikus úton a bejelentőnek.)

A panasz és a jogorvoslat alapját a felnőttképzési szerződés jelenti. A probléma értékelésénél a szolgáltatási dokumentációk feljegyzései nyújtanak még alapvető támpontot.

Az észrevétel valós voltáról történő meggyőződést követően, kivizsgáljuk a panaszt. A beérkező észrevételekről a képzés vezetője a Népi Módszertani Műhely (NMM) Oktatási és Közművelődési Osztályának osztályvezetővel konzultál a szükséges intézkedés meghatározása érdekében. (Ezt követően tájékoztatja az NMM tárvezetőt a lezárult panaszkivizsgálásról.) Ebbe szükség szerint bevonjuk az esetlegesen érintett kollégákat, oktatókat is. A panasz bejelentésre legkésőbb 30 napon belül írásban válaszolunk.

A kivizsgálást és a panasz kezelését követően a bejelentéseket az ügyfélszolgálaton tároljuk, és azok tartalmát felhasználjuk szolgáltatásaink javításához.

Amennyiben a panasztevő a felajánlott megoldást nem fogadja el, vagy jogvita esetén, a felek a Budapesti Békéltető Testülethez fordulhatnak (székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310., levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10., e-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, fax: 06 (1) 488 21 86, telefon: 06 (1) 488 21 31).

A felnőttképzést kiegészítő tevékenység

Előzetes tudásszint mérés célja: annak felmérése, hogy a képzésre jelentkező dokumentumokkal nem igazolt tanulmányai vagy megszerzett gyakorlati tapasztalatai alapján képes-e a képzés során elsajátítandó tananyagegység követelményeinek teljesítésére, amelynek eredményeként a követelmények megfelelő szintű teljesítése esetén a tananyagegység elsajátítására irányuló képzési rész alól (órák) a képzésre jelentkező felmentést kaphat. A modulzáró vizsgán a képzésben résztvevő megjelenése ennek eredményétől függetlenül kötelező!

Az előzetes tudásszint felmérését igénylő jelentkezők megszerzett tudásának felmérése írásbeli tesztekkel történik. Támogatott képzés esetén az előzetes tudásszint felmérés kötelező.

 

Folk_ME has been in­tro­duced in Qatar

Hungarian Heritage House’s digital music education program, which garnered interest from several countries, opening up new opportunities for collaboration.

Just gone fest­iv­alling

Nyári szünet miatt az intézmény 2025. július 28. és augusztus 18. között zárva tart, ebben az időszakban az épület látogatása szünetel, a kiállításaink nem elérhetőek és személyes jegyvásárlásra sincsen lehetőség. A Házban működő Vigadó Bisztró is zárva lesz – a látogatók sem kávézni, sem ebédelni nem tudnak majd a megszokott helyszínen. 

Craft_ME is be­ing in­tro­duced through Folk_ME

Craft_ME (Craft Media & Education) is an innovative digital platform focused on teaching and preserving folk crafts. Its primary goal is to make the entire process of traditional craft techniques and trades—from the initial preparation of materials to the completion of the finished object—visually accessible to a wide range of people interested in the profession, using digital tools. 

Interested in other programmes?

Subscribe to our newsletter and be the first to hear about our events and training.