Kovács Gerzson Péter a táncházmozgalom hőskorszakában Timár Sándor tanítványaként indult a legendás Bartók Táncegyüttesben, de már a nyolcvanas évek második felében kortárs táncegyüttest alapított, hogy kitörjön az autentikus folklórvilág béklyóiból és saját formanyelvét létrehozva keresse örökkritikusan és makacsul a választ műveiben a világ aktuális kérdéseire. A TranzDanz előadásainak formanyelve a Kárpát-medence néptáncain alapszik, a kortárs tánctechnikák folyamatos, innovatív hozzáadásával alakít ki egyedi és összetéveszthetetlen mozdulatvilágot. A folyamatosan megújuló társulatba a klasszikus balett, a kortárs tánc és a néptánc legtehetségesebb szólistáit, művészeit hívja meg, zenésztársai a zenei élet legkülönbözőbb területeiről érkeznek: az elektronikus zajzenétől a neoklasszikus kortársig, az akusztikus ethno-jazztől az innovatív DJ-kig, a népzenétől a korabarokkig. Legújabb művében, a Noirban minimalista eszközökkel tart jelen társadalmunk felé tükröt, „groteszken elrajzolt színpadi teremtményei bármely panoptikumban felidéznék eredetijüket, a mindennapjainkból jól ismert, ízléstelen smukkokban páváskodó újgazdagoktól a rémült kisemberek és a sunyi törtetők során át a felszínesen, de kurzusképesen magyarkodókig.”
A fiatal táncos és alkotó Fundák Kristóf műveiben – KGP-hez hasonlóan – mélyre ás, az örök emberit, a jelenre kritikusan reflektáló lélek válaszait boncolgatja. Kisgyerekként Csepelen kezdett táncolni, a néptánc világában való elmélyülést a Jászság Népi Együttes nyújtotta, táncosként országos ismertséget a Fölszállott a páva televíziós vetélkedő nyerteseként szerzett. 2009 óta az Angyalföldi Vadrózsa Táncegyüttes művészeti vezetője, azóta rendszeresen készít koreográfiákat gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt, szinte az első koreográfiáival felhívta magára a szakma figyelmét, rendszeresen díjakkal távozik az országos versenyekről. Miközben a Kárpát-medence autentikus néptáncvilágát nemcsak mélyen ismeri, hanem előszeretettel, jó arányérzékkel, látványos és ötletes koreográfiákban színpadra is állítja, bátran kísérletezik is, mozgásinvencióihoz az elemekre bontott néptánclépések mellé kortárs technikákat kölcsönöz. A művek elkészítése során szorosan együtt dolgozik zenészkollégáival, barátaival, koreográfiáiban, művészi munkája során állandó alkotótársa felesége Fundák-Kaszai Lili.
Műsor
1. felvonás
Fundák Kristóf koreográfiái
1. Jamange
Előadja: Scharek Nóra és Balogh János (Foundry Dance Theatre)
Zene: Besh o droM
2. Elfeledett legényesek
Előadja: az Angyalföldi Vadrózsa Táncegyüttes férfi tánckara
Bianchini Bence, Fodor Mátyás, Kovács Dénes, Molnár István, Nagy József, Nagy Ottó, Pigniczky Keve, Reindl Ákos, Rezes Bence, Rikter Máté, Szanyó Gábor, Tóth Soma
Zene: Zagyva Banda
3. InAnima részlet
Előadja: Foundry Dance Theatre
Bacsó Lilla
Balogh János
Fehér Csaba
Fundák Kristóf
Gera Anita
Józsa Tamás
Scharek Nóra
Zene: Boda Gellért és Fundák-Kaszai Lili
2. felvonás
TranzDanz / Kovács Gerzson Péter társulata
NOIR
Koreográfus, látványtervező: Kovács Gerzson Péter
Táncosok: Csuzi Márton, Gera Anita, Keszthelyi Zsófia
Zene: Kovács Jeromos
…”de ami valamennyiőjüket, akiket odakint ért, a legmélyebben megdöbbentette, az a csepegő eső volt, mert ez is megállt, egyszerűen megállt az eső az esőben, a cseppek maradtak, ahol éppen voltak, a levegőben, lejjebb vagy följebb, mindegy, ezernyi és tízezernyi és százezernyi csepp állt abban a pillanatban ég és föld között, és nem hullott tovább…és ha valami aztán maradt is bennük mindabból, ami történt, az semmi más nem volt, csak félelem, egy félelem, mely már csak emlékezett az iménti félelemre”… (Krasznahorkai László: Báró Wenckheim hazatér)
A koreográfus Kovács Gerzson Péter Harangozó és kétszeres Lábán Díjas, Az Év legjobb alkotója díjat kétszer nyerte el. A darab szereplői közül Gera Anita 2013-ban, részesült Az évad legjobb táncosa/táncosnője elismerésben, 2014-ben Junior Príma Díjat nyert. Kovács Jeromos a hazai elektronikus zenei élet jelentős szereplője (Wonda), zenei szerkesztő, producer, DJ.
A sorozat szerkesztője: Szögi Csaba
A produkció támogatója az NKA.