A 2024-es magyar-török kulturális évad keretében megrendezett koncert
Büşra Kayıkçı Isztambulban zenei közegben nőtt fel, kilencévesen kezdett zongoraleckéket venni, balettet tanult, és hétvégi művészeti iskolába is járt. A középiskola után azonban úgy döntött, hogy a belsőépítészetet választja hivatásul. "Az építészeti tanulmányok új szemléletet adtak a művészethez" - mondja -, de végül a zeneszerzésben találta meg azt a kreatív szabadságot, amelyet mindvégig keresett. Első műveit olyan modern klasszikus zeneszerzők inspirálták, mint John Cage és Michael Nyman. Saját maga adta ki a "Doğum" (törökül "születés") című kislemezt, majd az "Eskizler" című debütáló albumát. Eddigi legjelentősebb projektjei közé tartozik a New York-i Színházi Balettel való együttműködése 2020-ban, ahol Melissa Toogood koreográfus Kayıkçı zenéjére készített kortárs táncdarabot.
Büşra Kayıkçı új albuma, a "Places" a 2019-es első kompozíciós vázlatainak és tanulmányainak folytatása és megszilárdítása, amelyek eredetileg az "Eskizler" című debütáló albumán jelentek meg. Kayıkçı megközelítése az első és a mostani albumon is bizonyos szempontból a szinesztézia jeleit mutatják - más szóval a zene és az építészet összekapcsolására vonatkozó elképzelése messze túlmutat a tisztán interdiszciplináris gondolkodáson.
A "Places" című album darabjai olyan elveket követnek, amelyeket Büşra Kayıkçı az építészetből ültetett át kompozíciós munkájába: egy tér harmonikus kialakításához megtanulta, hogy először a színeket, formákat és anyagokat válassza ki, majd ezeket kombinálja egymással. Hasonlóképpen, zenéjében moduláris díszletként határozza meg a harmóniákat, dallamokat, témákat és motívumokat, a formát és a hangzó anyagot, aztán kombinálja, mérlegeli őket egymással szemben, majd pedig az egész kompozíciót egyensúlyba hozza.