Múzeumi szek­ció

Gál Boglárka: Múzeumpedagógiai lehetőségek Házon belül és falakon túl

A 20 perces foglalkozás néhány interaktív, játékos feladaton keresztül megmutatja, hogyan hasznosítja a Hagyományok Háza jelenleg a kiállításokat múzeumpedagógia módszerével, rávilágít arra, hogy más nemzetközi múzeumok milyen eszközöket használnak a látogatók tanítására és néhány játék segítségével kitekintést ad arra, hogy a falakon túl milyen tanulási tevékenységet szervezhetünk a múzeumpedagógia módszerével.

 

Czingel Szilvia: Milyen a jó kiállítás?

A kiállítási tárgyak új értelmezése az európai és tengeren túli múzeumokban már korábban megkezdődött, amikor egy műtárgy nemcsak mint önálló tárgy/alkotás jelenik meg, hanem bemutatásán keresztül a múzeum válasza is láthatóvá válik. A műtárgyak alapfunkciójának láthatóvá tételével nemcsak a tárgyak formája és jelentése, hanem a kurátor (saját) intézményére vonatkozó kritikája és tudása is érzékelhető lesz a kiállításban. Ezzel párhuzamosan a tárgyak történetmesélő funkciója is kidomborodik. A jelentős gyűjteménnyel rendelkező, meghatározó társadalmi szereppel bíró magyarországi múzeumokban az elmúlt húsz-huszonöt évben lényegesen lassabban ment végbe az önreflexióra és az értelmező, a szokványostól eltérő funkciókra (is) épített muzeológiai fordulat, mint az elméleti szakirodalmat író és a gyakorlatot formáló nyugat-európai múzeumokban. Az intézmények társadalomformáló szerepe és társadalomkritikus hangja lényegesen alacsonyabb színvonalú, és a kurátori munka elméleti megalapozottsága csak lassan válik általában a magyar múzeumok intézményi stratégiájának részéve. Rengeteg fejlődnivaló van még általában ezen a területen. A londoni V&A és a British múzeumban szerzett tapasztalatok bemutatása a célja a műhelyfoglalkozásnak.

 

Varga Máté: OPENlucht - OPEN mind!

A hollandiai Arnhemben található Openlucht Museumban voltam intézménylátogatáson.

Hogyan működik, hogyan működtetnek?

Mit csinálnak másként és mit ugyanúgy?

Szemlélet- és izlésformáló élménybeszámoló sok képpel és még több dilemmával és kérdéssel!

 

Vissza a program oldalára

Folk_ME has been in­tro­duced in Qatar

Hungarian Heritage House’s digital music education program, which garnered interest from several countries, opening up new opportunities for collaboration.

Interested in other programmes?

Subscribe to our newsletter and be the first to hear about our events and training.