Műhelyfoglalkozások
ESZKÖZÖS TÁNCOK
Babinecz Sándor: Az eszközös táncok élményközpontú oktatása, dudán kísér Bese Botond
Sokéves tapasztalatom alapján könnyen felkelthető és fenntartható a gyerekek érdeklődése ezzel a tánctípussal: a lépést rögtön táncos mozgássá változtatjuk, a bot használatával kombináljuk. A tér irányainak érzékelése, a test kétoldalúsága, a szocializáció és a szabálykövetés mind kiválóan fejleszthető általa. Alkalmaztam nyári gyerektáborokban, általános iskolai tanórákon, művészeti alapoktatás keretében. Most egy gyermekotthonban végzett foglalkozás-sorozat példáján keresztül ismertetem az eszközös táncok tanításának lehetőségeit.
Helyszín: Színházterem
KÉZMŰVESSÉG
Dobinszki Csilla: Kézművesség
Olyan egyszerű, természetes anyagból készült tárgyak elkészítésével ismerkedünk, melyeket az év rendjéhez, az ünnepkörökhöz igazodva könnyen beillesztünk a játszóházas gyakorlatba. A megvalósítást hasznos módszertani ismeretek gazdagítják.
Helyszín: Gyerekjátszó műhely
KÉZMŰVESSÉG
Dobi Pál: Kézművesség
Gyí, paci, paripa… - A nemzeti ünnepre készülve kukoricaszárból lovacskát készítünk (csuhé sörény, dió zabla).
Helyszín: Bőrös műhely
HAGYOMÁNYOS MESEMONDÁS
Dala Sára - Németh Nóra: A mai gyerekek találkozása a (nép)mesével és tájnyelvvel
Programunkon bemutatjuk, a hagyományban és a mai népmese-folklorizmusban mi a helye a felnőtteknek és a gyermekeknek való mesemondásnak, a Hagyományok Háza milyen módszertani segédanyagokkal, képzésekkel és gyermekprogramokkal kínál modellt ezek mai megvalósítására a pedagógusoknak, közművelődési szakembereknek. Egy konkrét példán, a Találkozás a néphagyománnyal c. program mesehallgatás-elemén szemléltetjük Fábián Éva mesemondó mesterfogásait, melyek segíthetnek megismertetni és megszerettetni a gyerekekkel a népmesei világot, a tájnyelvet – a népi kultúrát.
Helyszín: Karsai Zsigmond terem