Product details
Description
Sorozatunk első kötete a néphagyományok óvodai közvetítéséhez nyújt segítséget már kipróbált módszerek közreadásával. A tanulmánykötet anyagát úgy állították össze a szerkesztők, hogy a hagyományőrző programmal dolgozó óvodák mellett azok is találjanak itt használható, jó ötleteket, akik pl. a környezeti nevelést vagy a művészeteken keresztül történő érzelmi nevelést állítják a középpontba.
Számos óvodában és iskolában tanítanak órarendi keretben vagy szakköri formában népi játékokat, néptáncot, az ünnepi kultúra részévé vált a jeles napi hagyományok felelevenítése. Teret hódított a kézműveskedés: a gyerekek megismerkedhetnek a természetes anyagok felhasználásával, a szövés-fonás, az agyag, csuhé, gyékény, gyapjú megmunkálásának alapjaival. A hagyományok közvetítése, ápolása mást jelent a saját hagyományokkal rendelkező vidékeken és mást a nagyvárosban. Eltérő feltételek mellett zajlik ott, ahol lehetőség van képzett szakembereket (hangszeres népzenész, néptáncoktató, kézművesfoglalkozás-vezető) meghívni, vagy ahol a nevelőtestület tagjai látnak el minden feladatot. Példáink között ki-ki lehetőségeinek, helyzetének megfelelőt talál majd.